Tuesday, July 10, 2012

Attracting the Creative Class

The creative class is essential for urban renewal. Many cities enact policies to encourage and support creativity in order to stimulate economic recovery. The Pavilion Downtown Dubai, for example, is designed as an incubator to foster a culture of creativity and entrepreneurship. It has been tailored for micro-business ventures.

Dubai Media City from example, is one of the city’s free-zones, designed to allow foreign companies to set up base without the need for a local Emirati partner in ownership.” The concept has taken off in other cities around the world such as Seoul, Copenhagen, Abu Dhabi and most recently in Guadalajara, Mexico.

الفئة الإبداعية أمر أساسي للتجديد الحضري. العديد من المدن سن سياسات تشجيع ودعم الإبداع من أجل حفز الانتعاش الاقتصادي. جناح وسط مدينة دبي، على سبيل المثال، تم تصميم كحاضنة لتعزيز ثقافة الإبداع وروح المبادرة. وقد صممت للمشاريع التجارية الصغيرة. "مدينة دبي للإعلام من المثال، واحد من المدينة مناطق خالية، مصممة للسماح للشركات الأجنبية بإعداد قاعدة دون الحاجة إلى شريك إماراتي محلي في ملكية". المفهوم قد أقلعت في مدن أخرى العالم مثل سول، كوبنهاغن، وأبو ظبي، ومؤخرا في غوادالاخارا، المكسيك.



Reference: Creative City: Four Projects Bring Arts and Culture to Dubai, thisbigcity.net.
 
Other Recent Posts:
 
Other Resources:

No comments:

Post a Comment